Pogosta vprašanja
Vse potrebno lahko glede na lokacijo vaše stanovanjske hiše uredite pri pristojnem elektrodistribucijskem podjetju oziroma njihovih lokalnih distribucijskih enotah.
Višino stroškov za omrežnino določi Agencija za energijo v svojem aktu. Cenik je objavljen na naši spletni strani.
Soglasje za priključitev je upravni akt, ki določi način in pogoje priključevanja. Uporabnik omrežja mora zaprositi za novo soglasje za priključitev, če se spremenijo osnovni parametri priključka, glede katerega je bilo izdano soglasje, zlasti pa v naslednjih primerih:
- ob spremembi priključne moči,
- ob spremembi tehničnih karakteristik objektov in naprav, glede katerih je bilo izdano soglasje za priključitev,
- ob spremembi skupine končnih odjemalcev.
Dokončno izdano soglasje za priključitev ima veljavnost 2 leti. V tem času mora imetnik soglasja za svoj obstoječi objekt izpolniti vse pogoje, predpisane v izdanem soglasju za priključitev, drugače le to preneha veljati. Na predlog imetnika soglasja, ki mora biti vložen najkasneje 30 dni pred potekom veljavnosti soglasja, se veljavnost soglasja za priključitev lahko podaljša največ dvakrat, vendar vsakič največ za eno leto.
Za izvedbo ločenega merilnega mesta se boste morali obrniti na lokalno elektrodistribucijsko podjetje, kjer vam bodo izdali ustrezno soglasje za priključitev za novo merilno mesto, v katerem bodo zapisali tehnične pogoje. Po pravnomočnosti soglasja za priključitev boste morali pristopiti k predelavi svoje notranje inštalacije. Ker nam konfiguracija vaše notranje inštalacije ni poznana, stroškov ni mogoče oceniti. Svetujemo vam, da poiščete elektroništalaterja (ki se registrirano ukvarja s to dejavnostjo), ki vam bo po ogledu lahko ocenil stroške predelave, po predelavi pa vam bo lahko izdal protokol o opravljenih meritvah inštalacije. Po izvedbi predelave boste podali vlogo za priključitev in uporabo distribucijskega sistema ter sklenili pogodbo o uporabi sistema s pristojnim elektrodistribucijskim podjetjem in pogodbo o dobavi električne energije z izbranim ponudnikom električne energije. Po pregledu vaše vloge vam bodo poslali predračun v katerem bodo določeni stroški omrežnine za priključno moč in neposredni stroški priključitve. Omrežnina za priključno moč je odvisna od vaših potreb po priključni moči, ki ste jih navedli v vlogi za izdajo soglasja za priključitev.
Vse dodatne in podrobnejše informacije boste pridobili pri pristojnem distribucijskem podjetju.
Povečanje priključne moči (z varovalke 25 A na 35 A) uredite pri lokalnem elektrodistribucijskem operaterju.
Ob predložitvi dokazila, da je bil objekt zgrajen pred 31. 12. 1967, in se mu namembnost objekta ni bistveno spremenila ter da je ustrezno evidentiran v zemljiškem katastru, je objekt mogoče priključiti na distribucijsko omrežje električne energije, če le to takšno priključitev tehnično omogoča. Oglasite se pri na pristojnem elektrodistribucijskem podjetju, kjer vam bodo izdali ustrezne dokumente (soglasje za priključitev in kasneje pogodbo o uporabi sistema) in vaš objekt po izgradnji nizkonapetostnega priključka ob izpolnitvi vseh predpisanih pogojev tudi priključili.
Ko ste pred več leti pridobili soglasje za priključitev in na podlagi pogodbe izpolnili svoje finančnih obveznosti, je od takrat preteklo že več let. Obligacijski zakonik navaja, da znaša splošni zastaralni rok za izpolnitev zavez po pogodbah 5 let, kar pomeni, da bi morali v tem roku izpolniti pogoje, za katere ste plačali prispevek. Predvidevamo, da tega v navedenem roku niste storili, zato vam je vaše lokalno distribucijsko podjetje po izdaji novega soglasja za priključitev ponovno zaračunalo omrežnino za priključno moč.
Za ureditev vaše obratovalnice bo potrebno pri pristojnem distribucijskem podjetju pridobiti novo soglasje za priključitev, ki bo izdano na ime lastnika objekta (najemnikom se soglasja za priključitev ne izdajajo). V soglasju za priključitev bodo podani tehnični pogoji za priključitev. Nato bo lastnik objekta moral plačati omrežnino za priključno moč in neposredne stroške priključevanja, povezane z novim ali obstoječim priključkom. Temu bo sledila ustrezna preureditev napeljave v objektu (stanovanjski hiši) ločitev stanovanjskega dela in prostorov nove obratovalnice. Po končanih delih bo lastnik lahko zaprosil za priključitev. Prošnji bo moral priložiti zapisnik o ustreznosti novih električnih napeljav in pogodbo o dobavi električne energije, katero lahko po pooblastilu lastnika objekta pridobite na svoje ime tudi vi. Na podlagi teh dokumentov bo lastnik objekta podpisal še pogodbo o uporabi sistema, v kateri vas bo pooblastil za plačevanje omrežnine za uporabo distribucijskega omrežja, distribucijsko podjetje pa bo izvedlo priključitev.
Višine stroškov vam zaradi premalo podatkov o vaših potrebah po električni energiji ter informacij o stanju omrežja in obstoječega priključka žal me moremo posredovati, so pa le ti stvar vlagatelja zahteve za novo merilno mesto - lastnika objekta (oziroma vašega dogovora z lastnikom objekta).
Povračila dela stroškov so omogočali Splošni pogoji za dobavo in odjem električne energije (v nadaljevanju: Splošni pogoji) iz leta 1986, ki pa od leta 2002 ne veljajo več.
Splošni pogoji iz leta 1986 so v 3. odstavku 18. člena določali, da so imeli investitorji v električno omrežje 10 let pravico zahtevati od bodočih uporabnikov omrežja povračilo dela stroškov izgradnje tega omrežja, v katerega so investirali. Glede na dejstvo, da ste vi in vaši sosedje gradili omrežje leta 1997, ko so veljali Splošni pogoji iz leta 1986, in da je od izgradnje omrežja preteklo več kot 10 let, žal po veljavnih predpisih niste več upravičeni do povračila dela stroškov izgradnje električnega omrežja.
Vse izvedenke Splošnih pogojev, ki so leta 2002 in 2007 nadomestile Splošne pogoje iz leta 1986 in tiste iz leta 2002, takšnih povračil žal več ne predvidevajo.
S kupoprodajno pogodbo in stanjem števca ob primopredaji se oglasite pri vašem lokalnem elektrodistribucijskem podjetju, ki bo uredil spremembo lastništva vaše elektrarne. Svetujemo vam tudi, da pri elektrodistribucijskem podjetju še preverite, če posredovana dokumentacija in podatki zadostujejo za izvedbo spremembe lastništva.